niks geen vakantie hier!

4 november 2014 - Alicante, Spanje

inmiddels gearriveerd in de 10/11e werkweek.

waar inmiddels het zweet wel van je rug druipt. De mensen die nog steeds denken dat een buitenlandse stage zon, zee en strand is.. laat me je even uit de droom helpen.

ik sta om tussen 6 en 7 op en smeer dan mijn brood, poets me tanden, kleed me aan en vlieg de deur uit. Op mijn werk is de inwerk en pret tijd voorbij dus de verwachtingen liggen hoog. Een leuke uitdaging. En ook een leuke uitdaging om op je grenzen te letten. Want anders houdt je het niet vol. Ik schrijf nu mijn eigen dagplanning, neem mijn eigen initiatief en werk veel op eigen inzicht. Wat heel erg waardevol is voor mijn verdere carrière in de zorg! Maar wanneer je het eerste achter de rug heb, hebben ze vaak het volgende al voor je klaar. Maar ik ben wel heel blij met mijn stage plek. Ze letten echt op je, dat is typisch Spaans denk ik. Meisje eet je wel goed? Ben je nou afgevallen? Ik zie het al, jij hebt heimwee hé meisje, ga lekker terug je bed in en zorg dat je morgen weer fit bent!

Iedereen bemoeit zich hier lekker met elkaar, het is dat ik het niet versta.

En ook na het werk is het zeker niet zoals thuis. Even lekker op de bank goede tijden kijken zit er helaas niet in. Niet alleen omdat ik geen werkende tv heb, maar er moet ook gekookt, afgewassen, en gewassen worden. En ja, dan is het al bijna bed tijd..

De weekenden zijn wel heerlijk, in deze maanden reist er familie af en aan.En ook de meiden uit de buurt komen graag een weekendje langs. Maar de weekenden zijn dus ook niet echt om uit te rust.

Kortom het nieuwe en spannende is er van af. En af en toe is dat ook wel een zucht. Je bent ook maar een student en soms wil je lekker niks kunnen doen, jaaaa.. dat zit er hier niet in. Niet dat ik zit te jammeren met heimwee hoor. Ik denk dat ik de vrijheid, het samenwonen met Kirsten en het heerlijke stappen hier onwijs ga missen. En niet te vergeten het zonnetje! Want ik lig met geluk in November nog gewoon op het strand.

Maar een stage in het buitenland is ook zeker genieten. Samenwonen met ze 2 wijntjes drinken op het balkon of op het terras en in het weeweekend uiteten. Zelf kiezen wat je eet en doen en laten wat je zelf wilt. Alles is op eige verantwoordelijkheid.  Dus kom je S morgens om 7 uur thuis. Dan heb je zelf niks meer aan je dag. En als je te veel drinkt, ben je zelf degene die de troep mag opruimen. En jaa, dan ga je toch beter opletten.  Verder wordt er van alles georganiseerd met helloween, kerst, sinterklaas enzo.  Door Laura maar ook door ons zelf. En dat kan hier zelfs op het strand.

Wat ook positief is is dat ik praktisch voor me stage al ben geslaagd. De toetsen zijn ingeleverd en goedgekeurd!

Maar stiekem denk je tussendoor wel eens.. wat zou het lekker zijn.. of ga je stiekem al plannen maken wat je thuis wilt gaan doen.. en heel stiekem, tel je inmiddels de dagen af, in plaats van op. 5 maanden is ook niet zomaar een tijdje.

Maar tot die tijd blijf ik lekker doorgaan met af tellen, en plannen maken.. en ondertussen geniet ik van het zonnetje en het uitgaan en de leerzame ervaring. want ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit onvergetelijk is voor de rest van me leven. zo leerzaam en zo snel volwassen wordt je ergens anders niet.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl