en de tijd.. vliegt voorbij

1 september 2014 - Alicante, Spanje

Inmiddels alweer maandag. Het weekend was heerlijk, uitgaan is hier letterlijk een feestje. Achter het casino aan het water zit een dorpje speciaal om uit te gaan. Al van af de boulevard wordt je naar binnen gehaald met gratis cocktails, shotjes of biertjes. De sfeer is er onwijs en voor ieder is er wat wils. Van een drukke disco tot een karaoke bar. Het feest barst hier om 2 uur los en gaat door tot s'morgens 7. voor de echte die-hards dus. Wat het zo leuk maakt is de openheid van de Spanjaarden. Waar de Nederlanders erg op zichzelf zijn en subtiel. laat de Spanjaard graag merken dat hij je gezellig vind. En niet eens altijd met verkeerde bedoelingen. Voorbeeld? waar een Nederlandse jongen met je flirt via blikken en bloosen, loopt de Spanjaard recht op zijn doel en af laat je merken dat hij wilt dansen, en dan kan je maar beter duidelijk zijn als je dat niet zit zitten want hij geeft niet snel op. Maar ook op straat werden wij aangesproken. Hey girls, may I ask what language are you speaking? it souns german! om vervolgens een uur lang te kletsen over de verschillen in de spaanse en nederlandse cultuur. Ook zijn ze wel in voor een grapje. zo hebben wij wat Franse vakantiegangers geleerd hoe je zegt: jij hebt dikke tieten!

Kortom het leven is hier vrij, open en gezellig. Op iedere hoek van de straat gebeurd er altijd wel iets en dat maakt het hier zo leuk. Dat en de open cultuur. We lagen dus behoorlijk laat ik bed maar hebben geslapen tot een uur of 2. Lekker bank hangen en s'avonds een broodje hamburger. het was tenslotte weekend.

vandaag is alles wat serieuzer geworden, de eerste begonnen op stage en huisgenootje nummeer 5 is gearriveerd. Even eten in huis halen en dadelijk maar even een uniform gaan scoren. Het leven hier is rustig. Kan je niet maandag beginnen? Dan kom je toch dinsdag! wat heerlijk! geen gestress dat je stipt om 7 uur binnen moet zijn, rustig aan het is warm! wat een topcultuur!!

Binnenkort plaats ik meer over het werkleven. daar kan ik donderdag pas meer over vertellen!